Gepubliceerd op: 20 mei 2016 11:31

Heel lang geleden hadden alle dieren in het oerwoud waar Aap woont een saai uiterlijk. Ze waren allemaal wit, van kop tot poot, zonder strepen en zonder stippen.

Als Aap op een dag in het oerwoud een verfdoos vindt, besluit hij daar verandering in te brengen en alle dieren een kleur te geven. Maar of de dieren achteraf nu allemaal zo blij zijn met de nieuwe kleur die Aap ze gegeven heeft?

De aap met de blauwe billen is een grappig prentenboek met kleurige illustraties en tekst op rijm voor kinderen vanaf ca. 4 jaar. Maar ook oudere kinderen en volwassenen kunnen om dit verhaaltje lachen.

Tip: Leuk om na het voorlezen van het verhaal aan de kleintjes samen zelf de dieren te gaan verven en te voorzien van kleuren en patronen om zo het verhaal nog meer te beleven.

Wil je dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Miriam van Gessel, Leesconsulent bij de bibliotheek Noord-Veluwe

• Schrijver: Steve Smallman