Gepubliceerd op: 28 februari 2013 01:45

Waarom zou u niet eens een kijkje nemen in de Bibliotheek Noord-Veluwe? Kom gerust binnen lopen in één van onze vestigignen en laat u verrassen door wat de bibliotheek allemaal te bieden heeft. Voor € 48,00 per jaar kunt u net zo veel lezen en films kijken wat u wilt. Wij lenen romans, informatieve boeken, WAAR!boeken, strips, dvd's, tijdschriften, luisterboeken en streekboeken uit. Boeken die de plaatselijke bibliotheek niet bezit, kunnen we gratis reserveren in de provincie.

U kunt bij ons ook gratis de krant lezen met een lekker kopje koffie. De streekboeken staan in een aparte kast in de bibliotheek en zijn vaak heel leuk om te lezen en te bekijken. Ik breng er één van onder uw aandacht. Het gaat om een boek dat geschreven is door Klazien uit Zalk. Zij was een kruidenvrouw en werd in de jaren '80 een bekende Nederlander door haar televisieoptredens in onder meer het NCRV-programma "Passage". Zij wist heel boeiend te vertellen over allerlei huismiddeltjes tegen kwalen bij mens en dier. De titel van het boek waar ik op doel is "Duizend dierendingen". De foto's die hier in staan zijn gemaakt door Aart Veldman (ook bekend van allerlei andere streekboeken). "Duizend dierendingen" gaat over eenvoudige huismiddeltjes, die goed gebruikt kunnen worden om zieke of gewonde dieren te behandelen. Daarnaast vertelt zij hierin wetenswaardigheden over allerlei huisdieren, geeft ze tips voor de verzorging en anekdotes van vroeger.

"Wilt U dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!"

Hanneke van der Kooi, medewerker klantencontacten

• Schrijver: Klazien uit Zalk (pseudoniem van Klaasje Rotstein-van den Brink)
  • Titel: Duizend dierendingen
  • Foto's: Aart Veldman