Gepubliceerd op: 7 april 2017 13:27

Als je van Scandinavische thrillers houdt, zou ik, Ik reis alleen, zeker lezen. In Noorwegen werd dit boek direct een groot succes.

Op het Noorse platteland wordt een zesjarig meisje gevonden, met een springtouw opgeknoopt aan een boom. Ze draagt vreemde poppenkleren en er hangt een vliegtuiglabel om haar nek met de tekst Ik reis alleen. Het opsporingsteam wordt geleid door Holger Munch, die de hulp van zijn oude collega Mia Kruger inroept. Dat is nog niet zo vanzelfsprekend, want Mia blijkt in een zware depressie te zijn beland en bereidt zich voor op een zelfmoord.

Maar de zaak doet haar denken aan iets uit het verleden, en die link wordt al snel zo duidelijk, dat de zelfmoord even moet wachten. Er moeten levens gered worden…

Wil je dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe.
Joke Kraassenberg, medewerker klantencontacten Bibliotheek Noord-Veluwe

• Schrijver: Samuel Bjork