Gepubliceerd op: 2 november 2017 19:36

Een heerlijk boek, waarbij je al lezende steeds hardop in de lach schiet. Kinderlogica is echt de leukste logica! Mark van der Werf ontvangt van zowel leerkrachten uit het basisonderwijs als van ouders de grappige foutjes en bijdehante opmerkingen van kinderen. Hij plaatst deze op zijn Facebook en Instagram accounts. De leukste opmerkingen en afbeeldingen heeft hij in dit boekje verzameld.

Een paar van mijn favorieten: de vraag “welke dieren herken je hier?” boven een aantal dierenplaatjes. Het antwoord: “Allemaal”. De vraag: schrijf 6 dingen op die langer zijn dan 1 meter, het antwoord: 2 meter, 3 meter, 4 meter, 5 meter, 6 meter en 7 meter. Meester Mark rekent het goed! En wat te denken van “gevelisieteert live juf met je baby. Ik hoop dat juli hem leuk vinden”, door Mark van der Werf ontvangen van een juf van groep 4. Bij de opdracht “Je denkt ermee. Ze zitten in je hoofd. Het zijn je ….” Is het ingevulde antwoord “luizen”. En bij de opdracht “Kees wil een nieuwe fiets kopen. Hij heeft € 150. De fiets die hij wil kopen kost € 500. Wat kan Kees doen?” wordt niet gekozen voor sparen of een goedkopere zoeken maar is het gegeven antwoord “afdingen”.

Het boekje is voorzien van duidelijke afbeeldingen van de tekeningen, werkbladen en werkstukjes van de kinderen. Een boek om steeds een paar stukjes uit te lezen, niet iets om achter elkaar uit te lezen. Het boekje is in de Bibliotheek te vinden bij volwassen informatief, Communicatie, met het trefwoord Humor.

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Diana Pater, strategisch beleidsmedewerker

• Schrijver: Mark van der Werf