Gepubliceerd op: 1 december 2017 09:35

Het verhaal van het verloren kind gaat over twee vriendinnen, de geschoolde Elena en de vurige, onbeheersbare Lila. Beide vrouwen zijn volwassen: de grote ontdekkingen van het leven zijn gedaan, hun grillen en verliezen zijn verdragen en geleden.

Beide vriendinnen hebben gevochten om te ontsnappen aan de Napolitaanse volksbuurt waar ze opgroeiden. Elena heeft gestudeerd, is getrouwd, naar Florence verhuisd, heeft kinderen gekregen en is inmiddels een gevierd schrijfster. Lila is er daarentegen nooit in geslaagd los te komen van haar geboortestad. Ze is weliswaar succesvol ondernemer geworden, maar haar succes heeft haar dichter gebracht bij de vriendjespolitiek, het chauvinisme en de georganiseerde criminaliteit die de buurt in hun greep houden.

Tegen de achtergrond van een verleidelijk en gevaarlijk Napels en een wereld die voortdurend verandert, vertelt Elena Ferrante met eerlijkheid en glans het verhaal van Elena’s en Lila’s levenslange vriendschap.

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Joke Kraassenberg, medewerker klantencontacten

• Schrijver: Elena Ferrante