Gepubliceerd op: 3 juli 2018 10:28

Corine Hartmans thriller ‘Groen licht’ speelt zich af in de Achterhoek. We maken kennis met rechercheur Suzan de Winter en haar team. Suzan is de ‘vermiste’ dochter van Nelleke de Winter, die in een eerdere serie van Corine Hartman bij het zelfde bureau werkte.

Een jonge vrouw wordt op gruwelijke wijze vermoord en gevreesd wordt dat er meer slachtoffers zullen vallen. Deze angst wordt werkelijkheid. Suzan en haar partner Marc houden zich bezig met het onderzoek. De dader speelt een spel en laat bij elk slachtoffer een raadsel achter, wat opgelost moet worden om weer verder te kunnen met het onderzoek. Gaandeweg het onderzoek lijkt het er op dat er een aanslag gepleegd zal worden op een vol stadion. De tijdsdruk is enorm en Suzan kan niet anders dan het spel van de dader meespelen.

Over het personage Suzan de Winter komen we gedurende het verhaal steeds meer te weten. Aan het eind van het boek wordt nog een korte toelichting gegeven en wordt verwezen naar de triologie rondom Nelleke de Winter. Ik kan me voorstellen dat je na dit boek nieuwsgierig wordt naar het verleden van Nelleke en Suzan.

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Marian de Boer, Bibliotheekmedewerker

• Schrijver: Corine Hartman