Gepubliceerd op: 9 oktober 2018 12:19

Als geëmancipeerde vrouw heb ik bewust gekozen om 'Vijftig tinten grijs’ niet te lezen. Ik wist bij voorbaat dat dit boek niet aan mij besteed zou zijn. Maar ik ben nu wel gevallen voor het verleidelijke boek ’Vijftig tinten kip’. Dit is een hilarisch kookboek als parodie op 'Vijftig tinten grijs.' Boeiend en erotisch koken met kip.

Miss Chicken, een jonge scharrelkip, speelt de hoofdrol in deze grappige, soms zinderende en altijd spitsvondige parodie op de wereldberoemde Vijftig tinten grijs van E.L. James. Net als Anastasia Steele is ze overgeleverd aan de willekeur van een dominante man, in dit geval een welstellende, sexy en vooral erg hongerige chef-kok. Met keukentouw en koksmes gaat hij aan de slag en maakt Miss Chicken op vijftig verschillende manieren klaar.

Voor elk recept is een erotisch verhaaltje te lezen waarin meneer Mes de voorbereiding treft om Miss Chicken klaar te maken. Het boek heeft mooie foto’s en raar maar waar: zelfs een kip kan er sexy uitzien. De recepten hebben namen als ‘Vers Geplukt Kipje’, ‘Blozende Delen’ en ‘Kokette Kroketten’ en zijn lekker en niet moeilijk te maken. De boektrailer leert hoe je een kip moet opbinden.

Als je het boekt zoekt in de catalogus, komt deze niet naar boven bij de collectie van de bibliotheek Noord-Veluwe, maar als je rechtsboven kiest voor ‘Nationale Bibliotheek Catalogus' kan dit boek voor €2,50 worden aangevraagd.

Wil je dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Janny Bultman, medewerker Klantcontacten/ICT medewerker

• Schrijver: Fowler, F L