Gepubliceerd op: 21 november 2019 14:21

Koning Willem-Alexander en koningin Maxima zijn vaak op reis, samen met hun dochters en prinses Beatrix. Kun je ze vinden in Sevilla, bij Sail Amsterdam of hun staatsbezoek aan Japan? En hoeveel flamencojurken tel je, hoeveel roeibootjes en hoeveel lampionnetjes?

Weet jij bijvoorbeeld waar Willem-Alexander en Maxima elkaar ooit hebben ontmoet? Dat Beatrix nog steeds graag het roer in handen houdt? En dat Ariana het liefst rijdt op haar eigen pony Fredje?

Terwijl je zoekt, leer je van alles over de koninklijke familie. De treffende illustraties bevatten veel grappige details. Een man die het gras met een schaartje knipt in het park, of de grappige verhuisongelukjes bij Huis ten Bosch. Emanuel Wiemans, de maker van “Waar is Willem?” heeft een vrolijk, leerzaam tel-en zoekboek gemaakt in sprekende kleuren. Een koninklijk formaat kijkboek voor urenlang kijkplezier. Een aanrader voor op de achterbank tijdens lange vakantieritten of voor op een druilerige herfst- of wintermiddag.

Voor kinderen van ca. 5 jaar, maar ook een volwassen lener zou hier zeker van kunnen genieten.

Wil je dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Annerique van Walderveen-Dolsma, bibliotheekmedewerker

• Schrijver: Emanuel Wiemans