Gepubliceerd op: 17 december 2019 11:59

Van de beroemde Japanse opruimexpert Marie Kondo, die al enkele bestsellers schreef over haar methode van opruimen, is nu een prentenboek voor kinderen verschenen.

Zij wil ook graag het belang van opruimen op kinderen overbrengen, en hoopt met dit boek kinderen ook zover te krijgen dat ze hun spulletjes netjes opbergen.
In het verhaal staat 2 dingen centraal, vriendschap en opruimen.

Kiki en Jax zijn beste vrienden. Kiki is een verzamelaar en Jax houdt van opruimen. Kiki’s huis is vol en daardoor is ze vaak spullen kwijt. In haar huis is ook eigenlijk geen plaats meer om te spelen. Gelukkig laat Jax zien hoe het weer leuk kan worden..

Het is een prentenboek met mooie, kleurige tekeningen en korte, duidelijke tekst. Leuk om samen met je kind te lezen en uit te leggen waarom het fijn is om op te ruimen.

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Marian de Boer, Bibliotheekmedewerker

• Schrijver: Marie Kondo
  • Titel: Kiki & Jax – Opgeruimd staat netjes!
  • Uitgeverij: Volt
  • Jaar van uitgave: 2019