Gepubliceerd op: 23 juni 2020 12:26

Alfabet, het nieuwe prentenboek van Charlotte Dematons is een prachtig boek, zonder tekst, met grote platen en zeer gedetailleerde tekeningen.

Voor elke letter van het alfabet een dubbele bladzijde met tekeningen van dieren, dingen, planten, kleuren en nog veel meer die allemaal beginnen met die ene letter. Een Apenrots met Apen en een Achtbaan met een Ambulance, Aanhangwagen en Autoped. De Tandarts is een Teckel die met een Tang een Tand Trekt.

Een geweldig boek waarin je blijft kijken, je telkens weer wat nieuws ontdekt en spelenderwijs nieuwe woorden leert. Probeer ook in de tekeningen de letters zelf te vinden voor de dief ermee vandoor gaat. Zie je welk voorwerp hij van bijna elke bladzijde meeneemt?

Bij dit boek zijn een speciale app en website beschikbaar waar je ook nog alle woorden op kunt zoeken.

Wil jij dit boek ook zien? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Marian de Boer, Bibliotheekmedewerker

• Schrijver: Charlotte Dematons