Gepubliceerd op: 11 maart 2021 13:57

De schrijver van dit boek staat ook wel bekend als ‘stem van de Formule 1 in Nederland’. Naast commentator zijn van de super bekende Formule 1 races is hij sinds kort ook kinderboekenschrijver. Hij maakte met dit boek zijn debuut.

Het boek gaat over Sam, die op tv een Nederlandse autocoureur: Bas Vandamme zijn eerste Grand Prix ziet winnen. Na dat moment wil hij alles weten over racen. Zelf racen in een echte raceauto kan Sam natuurlijk nog niet, maar hij gaat wel een keer karten.

Sam wil het allerliefst een eigen kart, maar dat vinden zijn ouders te duur. Daarom oefent hij maar op zijn spelcomputer, en op vakantie doet hij zelfs mee aan een echte kartwedstrijd.

Dan komt het grote nieuws: de Grand Prix komt naar Nederland! Sam wil ernaartoe, maar krijgt hij dat voor elkaar?

Snelle Sam is geschikt voor lezers tussen de 6 en 9 jaar, maar eerlijk? Volwassenen die fan zijn van de Formule 1 zouden verhalen van Snelle Sam ook zeer waarderen door de verbasteringen van vele bekende namen uit de huidige Formule 1 wereld.

Heb je dit boek gelezen en wil je meer? Dan is nu ook het tweede deel van Snelle Sam De Kartcup te lezen bij de Bibliotheek Noord-Veluwe.

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Miriam van Gessel, Leesconsulent

• Schrijver: Olav Mol