Gepubliceerd op: 4 mei 2021 11:07

Veel kinderen zijn dol op zoekboeken. Bij de AfhaalBieb wordt er regelmatig naar gevraagd. Laatst kwam ik tijdens het opruimen het boek 'Op zoek naar Tom in het Oude Egypte' van Fatti Burke tegen.

Het verhaal gaat over Tom, die op een dag een amulet krijgt van zijn oma die archeologe is. Op het moment dat Tom de amulet van haar aanpakt komt hij samen met oma’s kat Toby terecht in het Oude Egypte. Samen beleven ze geweldige avonturen. Door het volgen van Tom en Toby op de zoekplaten kom je van alles te weten over piramides, mummies, de Nijl en het dagelijks leven van de Oude Egyptenaren.

Op de prachtige platen is heel veel te zien. In elk hoofdstuk staan zoekopdrachten, de oplossingen staan achterin het boek. Het boek is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar. Voor wie meer wil lezen over Tom is er ook Op zoek naar Tom bij de Romeinen.

Ik geef dit boek als Biebtip omdat ik het zelf als kind heel spannend vond om over het Oude Egypte te lezen. Het boek is verzorgd uitgegeven in samenwerking met het Rijksmuseum voor Oudheden.

Wil je dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Gea Klompenhouwer, medewerker klantcontacten

• Schrijver: Fatti Burke