Gepubliceerd op: 25 november 2021 13:47

‘Wat wil jij worden als je groot bent?’ vroeg de mol. ‘Lief’, zei de jongen. Zomaar een van de zinnen uit dit boek. Arthur Japin heeft het ook zo mooi vertaald in het Nederlands.

Het gaat over vriendelijkheid, wijsheid, tederheid en echte liefde. Dit wordt prachtig verwoord en uitgebeeld in ontroerende tekeningen. Het is een bijzonder verhaal over een vriendschap tussen de jongen en drie dieren.

Het maakt niet uit hoe je het boek leest, of je middenin begint, of achterin, het is altijd goed.

Onze leefwereld staat al een tijdje in het teken van ziekte, onzekerheden en ook meningsverschillen. Als je dit boek leest, zou je het liefst in de wereld van de jongen, de mol, de vos en het paard willen wonen..

Dit boek laat zich moeilijk samenvatten in een kort stukje tekst. Dat ga ik ook niet doen, ik daag jou uit om dit boek te lenen bij Bibliotheek Noord-Veluwe! Er zit zoveel liefde en wijsheid en troost in, dat mij keer op keer als weer raakt. Gegarandeerd jou ook!

Het is geschikt voor jong en oud (vanaf 9 jaar) en staat daarom in de bibliotheek onder de categorie B boeken (jeugd). Gun jezelf in deze periode van feestdagen eens een rust moment. Kruip onder een warme plaid met dit boek en een kop koffie of thee.

Veel leesplezier!

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Laura de Weerd, medewerker klantcontacten

• Schrijver: Charlie Mackesy