Gepubliceerd op: 9 mei 2022 10:36

Een lezer uit Wapenveld bracht een boek terug en zei hierbij: ‘Ik breng dit boek maar snel terug want het zal vast gereserveerd zijn. Het is zo’n spannend en goed verteld verhaal en het speelt ook nog eens in onze omgeving… Ik heb het in één keer uitgelezen. Als ik zoiets hoor, wil ik het natuurlijk ook lezen. Het boek was niet gereserveerd dus nam ik het mee naar huis!

De vijftienjarige Marianne raakt vermist en wat niemand weet is dat ze dichtbij met een twintig jaar ouder man op een natuureiland verblijft. Haar zus Nicole worstelt met de situatie, vertrekt naar Zuid-Spanje maar blijft hoop houden dat Marianne gevonden wordt. Het mooie was dat vooral de omgeving, waarin het verhaal zich afspeelt (een Vogeleiland bij Kampen en een berg in Spanje,) voor mij heel herkenbaar is. Jaren waren we elk weekend in Elburg bij de zeilvereniging en onlangs kocht mijn zwager een berg in Spanje.

Het is een echte thriller. Tijdens het lezen kreeg ik regelmatig een naar gevoel in mijn buik en wilde ik eigenlijk niet verder lezen of het eind lezen maar toch kon ik het boek niet wegleggen. Het bleef me boeien en ik bleef er over nadenken: Kan zoiets écht gebeuren?

Verteld vanuit verschillende perspectieven, leer je als lezer het verhaal van Marianne kennen. Je wordt heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees, liefde en wreedheid, sympathie en antipathie.

Wil je dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Mieke Messie, Bibliotheekmedewerker en Leesconsulent