Gepubliceerd op: 17 augustus 2022 09:01

Het tijdschrift Landleven vind ik zelf één van de prachtigste tijdschriften uit de collectie van de bibliotheek.

Landleven presenteert zichzelf al d.m.v. de titel: “inspiratie voor buitenwonen & buitenleven”. Inspiratie doe je op door allerlei artikelen te lezen die met prachtige illustraties worden afgerond. Van een koe in de wei, bloemen in de tuin, de heerlijke recepten, wandeltochten etc. Ook lekker en vers eten uit je eigen moestuin. En heb je zelf geen moestuin lees dan het artikel eens over “De Doarpstún” in Snakkerburen. Wat een prachtig initiatief, je kunt het lezen in Landleven van augustus.

Ook staan er handige tips in het magazine voor de doe-het-zelver. Zoals een takkentent voor kippen.

De begrippen ‘duurzaam’ en ‘circulair’ waren in Landleven al uitgevonden, zonder het zo te benoemen, voor het een trend werd. Ook gif komt er in het blad niet aan te pas.

Kortom maak een reis door Nederland via Landleven en je komt op de mooiste plekjes.

Wil je dit tijdschrift ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Annie Boeve, bibliotheekmedewerker

• Tijdschrift : Landleven