Bieptip 312

Gepubliceerd op: 27 mei 2019 09:37

Wat doe je als je moe, vies, hongerig en radeloos bent? En je als twee druppels lijkt op een meisje wat elf jaar geleden verdwenen is? Juist, je doet je voor als haar. Wanneer iedereen er dan ook nog eens intrapt. Wanneer de politie, de vrienden en zelfs de ouders van de vermiste Rebecca Winter geloven dat je haar bent. Dan kan het niet meer misgaan, toch? Tot je erachter komt dat degene die verantwoordelijk is voor de verdwijning van Rebecca nog steeds in de buurt is……

De lezer wordt teruggevoerd naar elf jaar geleden, naar de echte Bec en naar de gebeurtenissen voorafgaand aan haar vermissing. Onder een bloedhete setting in een Australisch stadje komen we meer te weten over het leven van het meisje destijds en werkt de schrijfster toe naar het punt waarop de vermissing plaatsvond.

De lezer wordt een aantal keer op het verkeerde been gezet en tot op het laatst is het onduidelijk wie wel en wie niet te vertrouwen is. Anna Snoekstra slaagt erin de onthulling te doen als de spanning tot het uiterste is opgebouwd. Dit maakt “Als twee druppels water” een echte pageturner, met een schokkend en verrassend einde.

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Annerique van Walderveen, bibliotheekmedewerker

Schrijver: Anna Snoekstra