Computercursisten ontvangen certificaat van wethouder Brouwer

Gepubliceerd op: 15 december 2023 11:44

Wethouder Margriet Brouwer heeft woensdagochtend certificaten uitgereikt aan de deelnemers van de computercursus bij de bibliotheek in Hattem. Gemeente Hattem heeft deze cursus over basisfuncties van de computer en veilig internetgebruik aangeboden aan de deelnemers.

Wethouder Brouwer feliciteerde de deelnemers en overhandigde hen niet alleen het certificaat maar ook een bosje bloemen namens de gemeente. De wethouder gaf aan dat ze blij en trots is dat de groepen voor de computercursus bij de bibliotheek steeds weer vol zitten. Hattem was de eerste gemeente in het werkgebied van de Bibliotheek Noord-Veluwe die deze trainingen gratis aanbood, inmiddels is dat in alle vijf de gemeenten het geval. Ze vindt het belangrijk dat de inwoners goed en veilig met de computer kunnen omgaan.

De deelnemers zijn blij om deze cursus gevolgd te hebben. “Ik voel me veel meer zelfverzekerd”, vertelde een deelnemer. Vooral het onderdeel veilig online bleek erg zinvol. De trainers kregen bedankjes en complimenten van de deelnemers “Bedankt voor het geduld en de tijd die je voor me genomen hebt”. De trainers zelf zijn ook heel tevreden over het verloop van de cursus. “Het is zo mooi om te doen, je ziet de deelnemers echt groeien, ze bereiken zoveel in deze zeven weken. Ze leren in hun eigen tempo en er is een prettige afwisseling in de manier van leren, met filmpjes en teksten” vertelde trainer Jacqueline Junte. “En ook de onderlinge ontmoeting is belangrijk. De deelnemers kijken naar elkaar om en tonen interesse in elkaar. Dat blijkt vooral bij de koffiepauzes.”

De cursus wordt enkele malen per jaar gegeven door medewerkers van de bibliotheek. Bij de cursus leren de deelnemers basisfuncties van de computer gebruiken, zoals typen, tekst aanpassen, e-mailen en kopen op internet. Aan het einde van de cursus wordt aandacht besteed aan veilig internet gebruik, zoals het herkennen van (on)veilige websites, sterke wachtwoorden kiezen en waar je op moet letten als je online betaalt. Op 17 januari gaat opnieuw een gratis training van start in Hattem. Aanmelden is mogelijk tot 11 januari, maar vol = vol, het aantal plekken is beperkt. Aanmelden kan bij de servicebalie in de bibliotheek, telefonisch via 038-4448525 (bibliotheek Hattem) of via deze pagina.