Hattemers gratis digitaalvaardig

Gepubliceerd op: 25 oktober 2023 14:56

De gemeente Hattem biedt haar inwoners opnieuw een gratis digitale training. Na vier succesvolle edities in de afgelopen twee jaar is het nu weer mogelijk om via de Bibliotheek Noord-Veluwe een computercursus te volgen. Heb je moeite om de weg te vinden op internet? Dat kan lastig zijn! Want internet wordt steeds belangrijker in het dagelijks leven.

De computercursus bestaat uit 7 lessen. In de eerste lessen leren deelnemers de basisfuncties van de computer gebruiken, zoals typen, tekst aanpassen, e-mailen en kopen op internet. Aan het einde van de cursus wordt aandacht besteed aan veilig internet gebruik, zoals het herkennen van (on)veilige websites, sterke wachtwoorden kiezen en waar je op moet letten als je online betaalt.

Eerdere deelnemers zijn enthousiast over de cursus. “De trainers hebben zoveel geduld en leggen alles zo vaak als nodig is uit”, vertelde een deelnemer. “Het is prettig om samen met anderen een computercursus te volgen”, vulde een andere deelnemer aan. “Je merkt dat je niet de enige bent die weinig weet van de computer en af en toe fouten maakt.”

Meer informatie over de cursus en aanmelden voor de cursus kan via www.bibliotheeknoord-veluwe.nl, via de servicebalie of telefonisch via 038-4448525 (bibliotheek Hattem).

De computercursus is op woensdagochtend en gaat van start op 17 januari. De cursussen worden gegeven in de Marke in Hattem.
Deelnemers moeten zelf een laptop en koptelefoon/oortjes meenemen.

Aanmelden kan tot 11 januari. Maar vol = vol, het aantal plekken is beperkt.

Meer informatie/aanmelden