Gepubliceerd op: 28 februari 2017 21:35

Een grappige, eigentijdse, Veluwse serie jeugdboeken: Silvester van Willeke Brouwer.

Willeke Brouwer is van oorsprong illustrator van kinderboeken. Een aantal jaren geleden vroeg haar uitgever of ze misschien ook een boek wilde illustreren in de trant van ‘Leven van een looser’ en ‘Dagboek van een muts’. Willeke zag dit als een uitdaging en wilde niet alleen illustreren maar ook het verhaal erbij te schrijven. Inmiddels zijn er dus al 4 boeken van haar verschenen.
Het verhaal gaat over Silvester. Hij woont in Burgerdam, een grote stad. Op een dag hebben zijn ouders besloten om te verhuizen naar een klein dorpje op de Veluwe. Silvester vindt dit vreselijk omdat hij zijn vrienden uit Burgerdam moet missen en het leven in een dorp lijkt hem super saai. Maar.... langzamerhand komt hij erachter dat het platteland ook voordelen heeft!
In het boek staan heel veel grappige, cartoonachtige tekeningen en weinig tekst! Dus dit boek is ook ideaal voor kinderen die niet zo van lezen houden!

Wil je dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe
Mieke Messie, leesconsulent en medewerker bibliotheek Noord Veluwe