Leren werken met de computer/laptop

Voor alle mensen die moeite hebben om hun weg te vinden op internet biedt de bibliotheek Noord-Veluwe een computercursus aan. Het internet wordt steeds belangrijker in het dagelijks leven. Tweedehands koopjes, informatie van de overheid, belastingaangifte doen, een reis boeken, bankzaken regelen, dat kan tegenwoordig allemaal via internet.

De cursus bestaat uit diverse onderdelen. Als cursist volg je de onderdelen die voor jou van belang zijn en je werkt in je eigen tempo. Deze cursus volg je in 7 dagdelen van 2 uur.
Ken je iemand die een echte beginner is met de computer, vertel dan over de computercursus van de bibliotheek. De cursus helpt om (beter) gebruik te maken van de mogelijkheden van de computer.

Cursusonderdelen:

• De start: Je leert de computer aan- en uitzetten, omgaan met een muis, naar internet gaan en websites zoeken.
  • De basis: Je leert stap voor stap typen, websites bezoeken en e-mailen. Je krijgt tips over veiligheid en orde op je computer.
  • Het internet op: Maak kennis met leuke en handige websites. Leer je reis plannen en internetbankieren.
  • Samen op het web: Leer omgaan met sociale media, zoals Facebook, Skype of WhatsApp.
  • Veilig online: Je leert waar je online op moet letten, zo ben je veiliger op internet.

Cursisten dienen hun eigen laptop én een koptelefoon mee te nemen.

Deze cursus is een onderdeel van www.oefenen.nl, wat inhoudt dat deze cursus ook zelfstandig thuis te volgen is. Maar de bibliotheek wil graag mensen die wat meer moeite met de computer hebben, een helpende hand bieden. Voor meer informatie en aanmelding kun je ook terecht bij de informatiebalie van de Bibliotheek.

Je krijgt les in kleine groepjes, zo mogelijk in een bibliotheek in je eigen gemeente. Per onderdeel dat je succesvol hebt afgerond krijg je een certificaat. De cursus wordt 1 keer per week gegeven. Daarnaast krijg je een inlogcode mee zodat je thuis verder kunt oefenen.