Gepubliceerd op: 29 september 2020 21:45

Dit boek gaat over een jongen die opgroeit in een warm en open gezin. Naarmate hij ouder wordt merkt hij dat hij niet hetzelfde is als zijn broers, zijn vrienden en klasgenoten. Hij voelt dat hij anders is en dat wil hij niet. Hij probeert het te negeren en hij vreest het.

Dit boek laat de worsteling zien met zijn geaardheid en de zoektocht naar wie hij nu is. Hier doet hij toch vele jaren over, ondanks het feit dat zijn omgeving vrijdenkend is. Het verhaal kan een hulp zijn voor de doelgroep om zichzelf te kunnen worden of zijn.

Ik vind het een mooi en ontroerend verhaal, Het zal herkenbaar zijn voor verschillende jongeren en geeft een boodschap af om moed te houden en te vechten voor zijn eigen gevoelens. Dit perspectief geeft het boek mee.

Het boek is genomineerd voor de Hebban Debuutprijs 2020.

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Marieke Kanis, de Bibliotheek Noord Veluwe

• Schrijver: Splinter Chabot