Gepubliceerd op: 18 januari 2021 12:58

Het is niet anders. De scholen blijven nog een poosje dicht. Best lastig allemaal voor jullie. Vind je het fijn om even een paar uurtjes in een andere wereld te zijn? Even niet te denken aan school, of aan corona, of aan wat je dan ook maar bezighoudt? Duik eens weg in een fijne jeugdthriller!

Mel Wallis de Vries kennen jullie vast wel. Margje Woodrow is iets minder bekend, maar deze Nederlandse schrijfster schrijft ook erg toffe boeken. Het leuke aan haar is dat ze lezers, jullie dus, betrekt bij het schrijven van haar boeken. Zo mochten lezers voor haar laatste boek namen voor de personages verzinnen. Of ze organiseert een fotowedstrijd en de winnende foto komt op de cover van het boek. Kijk gerust eens op haar website!

Vandaag tip ik ‘Verwoest’ van Margje Woodrow. Een lekker spannend boek voor lezers vanaf een jaar of 13.

Juuls broer Milan is omgekomen bij een auto-ongeluk. Juul betwijfelt of het wel een ongeluk was. Dan krijgt ze een lugubere opdracht in ruil voor de waarheid over Milans dood.

Word je al nieuwsgierig? Juul beleeft samen met haar beste vriendin Fleur spannende dagen terwijl de opdrachten steeds heftiger worden. En jij beleeft dat al lezend met hen mee.

Hoewel de Bibliotheek gesloten is kun je dit boek, of andere boeken van deze schrijfster, gewoon reserveren. Maar in de Online Bibliotheek staan ook verschillende titels van Woodrow, waaronder ‘Verwoest’, dus je kunt ze ook lekker luisteren of digitaal lezen.

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Monique Dijkgraaf, Medewerker Klantcontacten

• Schrijver: Margje Woodrow