Gepubliceerd op: 26 januari 2021 12:35

Lijkt het jou ook leuk om thuis eens voor het eten te zorgen? Dan is dit boek misschien wat voor jou: ‘’t Waanzinnige kinderkookboek’ van 24Kitchen-chef Hugo Kennis en kinderboekenschrijver Mark Haayema.

Kijk het eens door, er zit vast wel iets tussen wat jou lekker lijkt en wat je wel eens (met een beetje hulp) zou willen maken.

Het boek ziet er gezellig uit met veel grappige tekeningen en foto’s. Er staan allerlei tips en weetjes in over bijv. groente snijden, radijsjes kweken, tafel dekken en high tea.

Er staan gerechten in die je vast al wel eens gegeten hebt, zoals tomaten-groentesoep en vissticks, maar ook gerechten die je niet zo snel verwacht in een kinderkookboek, zoals een pasteitje en spruitjes. De recepten worden afgewisseld door verhaaltjes en gedichtjes over de medewerkers van restaurant LeQuer, welke mooi aansluiten op de recepten. Leuk om te lezen als je bijvoorbeeld even op de oven zit te wachten. Heb je zin gekregen om iets uit dit boek te proberen? Je kunt het boek nu reserveren!

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Marian de Boer, Bibliotheekmedewerker

• Schrijver: Hugo Kennis & Mark Haayema