Gepubliceerd op: 26 juli 2021 10:55

Wat is er leuker als je zelf op atletiek zit, dan er zo’n boekje over te lezen?

Voor onze dochter een feest van herkenning. In dit boekje wordt enthousiast geschreven over deze veelzijdige (buiten)sport. Ook komen de diverse onderdelen en technieken aan bod. Zo wordt er uitleg gegeven over onder andere speerwerpen, sprint, hordelopen en discuswerpen.

Het boekje heeft mooie foto’s wat voor de kinderen nog leuker is om dit boekje te lezen.

Ook wordt benoemd wat je nodig hebt voor de atletieksport. Zo heeft elke club een eigen clubtenue, en kun je hardlopen op sportschoenen maar ook op spikes. (daarmee kun je je beter afzetten)

Onze dochter heeft het boekje al diverse keren gelezen, en elke keer zegt ze: “kijk mama, dat doen wij ook bij onze club”. Uiteraard zijn er over meerdere sporten informatieboekjes. Leuk om in de vakantie eens mee te nemen bij de Bibliotheek Noord-Veluwe.

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Deze biebtip heb ik samen geschreven met onze dochter. Veel leesplezier gewenst namens Rita van Tongeren, medewerker secretariaat.

• Schrijver: Karin Janssen
  • Titel: Atletiek (junior informatieboekje)
  • Jaar van uitgave: 2007