Gepubliceerd op: 2 augustus 2021 11:00

Een columniste Fee, besluit te gaan schrijven over het dagelijks leven van mensen. Dit gaat ze doen, nadat haar oma is overleden en haar opdrachtgeefster een nieuw thema voor haar tijdschrift op de kaart wil zetten. Dit gaat ze doen na haar colums over het extreme leven van mensen de hele wereld over. Daardoor heeft ze veel mensenkennis.

Ze belandt op Texel via een oproep van een meisje Aeryn, die inzicht wil geven over het leven van haar en haar vader. Het lijkt een simpele opdracht. Ze komt binnen op een bijzondere manier en besluit uiteindelijk deze mensen te volgen. Het leven speelt zich af in een Texels restaurant. Misdaad, familie drama’s, Fee komt in een heel andere wereld terecht dan ze had gedacht. Het lijkt allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt. Maar ook de geborgenheid en liefde wordt hier prachtig in beschreven. Ook hoe het verleden een oplossing kan bieden, door alles heen.

Tot het eind is deze thriller/roman heel erg spannend (heftig). Ik kon niet van het verhaal loskomen. Het ”open” einde vraagt om een vervolg. Dit is het eerste deel van een trilogie die zich afspeelt op het eiland Texel. Er volgen dus nog meer delen. Ook de eerdere boeken van haar wil ik lezen. Ze schrijft heel toegankelijk, je zit gelijk in het verhaal (wel met meerdere personages), heel mooi.

De schrijfster heeft gewoond aan de kust en woont weer op Texel. Als ze even vastloopt met een verhaal gaat ze een flinke wandeling doen over het strand om weer inspiratie op te doen.

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Annie Boeve, bibliotheekmedewerker

• Schrijver Hester Reeder