Gepubliceerd op: 5 april 2022 12:23

Een krasse dame, Betty de Wit, 90 jaar oud, vertelt met veel humor en zelfspot, korte verhalen. Deze verhalen werden eerder als columns gepubliceerd in de Harderwijker Courant.

De schrijfster heeft veel durf en daadkracht. Ze probeert van alles uit. Met de scootmobiel op pad, zonder rijbewijs. Zelf heb ik mensen gekend, die niet met de scootmobiel durfden te rijden. Met als gevolg dat deze in de schuur bleef staan, zonde ! Ze is ook digitaal vaardig en dat heeft als voordeel dat je wereld groter wordt.

De eerste verhalen gaan over haar leven in de lockdown. Nu kun je denken, we zijn gelukkig uit de lockdown, waarom dan dit boek.

Het is leuk, spannend en gevarieerd boek ook vol met humor en fantasie. Omdat de verhalen kort zijn leest het gemakkelijk weg. Ook staan er verhalen in over de Tweede Wereldoorlog, caravanvakanties en deel 4 : “Hoe verzin je dat ” is verrassend. Korte verhalen zijn ook fijn als je je gedachten niet bij een lang verhaal kunt houden. Een kat loopt als een rode draad door het boek. Zelf heb ik ook een kat in huis en dat zorgt voor veel plezier en gezelligheid. Ik kan mij er ook zo over verwonderen hoe sierlijk een kat er bij kan liggen en zitten. Zo mooi kunnen mensen het niet. Hoe ver de dierenliefde gaat kun je lezen op de pagina’s 27 en 28.

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Annie Boeve, bibliotheekmedewerker

• Schrijfster: Betty de Wit