Gepubliceerd op: 24 mei 2022 09:33

In een grote stad ben je heel klein, maar je hebt een heel belangrijk verhaal te vertellen. Jammer genoeg luistert er niemand naar je. Druk, druk… heel herkenbaar.

Iedereen is bezig met zijn eigen leven. Een kleine jongen moet zijn verhaal kwijt. Papa en mama zijn aan het werk, zelfs de dieren hebben geen tijd om te luisteren. Maar, het schijnt dat er een boom is in het park met een luisterend oor…

In dit, op het eerste gezicht, boek met een sombere kaft komt alles aan bod. Het is actueel, lief en soms triest. Ik zou aanraden om het aan kinderen te voorlezen vanaf een jaar of 7. Ga het boek daarna bespreken. Je krijgt zeker een leuk gesprek met je kleine.

Wil je dit boek ook lezen of ga je het voorlezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Marina Rodenburg, Medewerker klantcontacten

• Schrijver: Annet Schaap en Philip Hopman