Succesvolle aftrap Boeken en Babbels in Vaassen

Gepubliceerd op: 13 februari 2024 13:48

Vrijdagochtend 9 februari was de eerste Boeken en Babbels bijeenkomst bij de bibliotheek in Vaassen. En dit was meteen een groot succes! Maar liefst 9 peuters met hun opa, oma's, papa's en mama’s genoten van het voorlezen.

Boeken en Babbels is een maandelijks voorlees-speel-muziek uurtje voor (groot)ouders en hun (klein)kinderen van 0 – 4 jaar, georganiseerd door de Bibliotheek Noord-Veluwe en Koppel-Swoe. Bij deze eerste Boeken en Babbels werden de peuters voorgelezen door bibliotheekmedewerker Jeske uit het prentenboek van het jaar ‘Help! Een verrassing!’. De peuters en (groot) ouders deden enthousiast mee met de gebaren. Jeske gaf ook uitleg over de gebaren en vertelde dat het maken van gebaren zorgt voor veel plezier en binding tussen kinderen en ouders. Bovendien verduidelijken gebaren wat je zegt, wat de taalontwikkeling van kinderen ondersteunt. Na het voorlezen werd het liedje ‘Vosje in het bos’ met de bijbehorende gebaren gezongen.

De volgende Boeken en Babbels bijeenkomst is op 8 maart. Dan is het thema Muziek op schoot. Bewegen en spelen terwijl er liedjes worden gezongen, begeleid door Lydia Olsthoorn op haar accordeon. De bijeenkomst start met een begroetingsliedje, waarbij Kwakkelijntje de kinderen begroet. Daarna gaan de deelnemers samen zingen, spelen en bewegen. Kom ook! Deelname is gratis en aanmelden is niet nodig.