Overeenkomst gebruik publiekscomputers

Naast huisregels kent de Bibliotheek Noord-Veluwe een overeenkomst voor het gebruik van publiekscomputers.

De Bibliotheek Noord-Veluwe onderscheidt twee soorten computers:

• cataloguspc's waarop u de Bibliotheekcatalogus kunt raadplegen en desgewenst materialen kunt reserveren en aanvragen.
    Deze computers zijn voor iedereen, dus leden en niet-leden, vrij te gebruiken;
  • publiekscomputers (internetpc's) waarmee u op Internet kunt, waarmee printen op de in de vestiging aanwezige copier/printer multifunctional mogelijk is en waarmee u in Word, Excel en PowerPoint kunt werken.

Zowel leden als niet-leden mogen van deze computers gebruik maken, maar hier zijn wel kosten aan verbonden.
Bij het gebruik van de publiekscomputers dienen gebruikers zich aan de huisregels van de Bibliotheek Noord-Veluwe te houden. Zo dient u bij gebruik van de apparatuur het gebruikersdoel voor ogen te houden en mag u geen websites bezoeken die niet getuigen van goede orde en zeden. Het bezoeken van, bijvoorbeeld, erotische websites is streng verboden en leidt tot ontzegging van het gebruik van de internetpc's.

Privacy en veiligheid
Wanneer u gebruik maakt van deze publiekscomputer maakt u gebruik van een veilige verbinding. We hebben daartoe afspraken gemaakt met andere partijen. Met deze partijen zijn wij overeengekomen dat zij uw gegevens alleen mogen gebruiken om onze dienstverlening te waarborgen en voor niets anders.

Wanneer u uw sessie op deze publiekscomputer beëindigt door uit te loggen via ‘Mijn menu’ bovenin het computerscherm, worden uw zoekgeschiedenis, opgeslagen bestanden en downloads gewist en zijn niet meer toegankelijk voor derden.

Houdt u er rekening mee dat bij het scannen van documenten op de multifunctional naar een mailadres, de multifunctional dit mailadres 8 dagen in het logboek opslaat voor efficiency doeleinden. De documenten worden daarbij niet opgeslagen.

Er vindt geen restitutie plaats van printkosten en gebruikskosten van de computer.

Epe, 5 september 2023