Informatie over bibliotheek

De Stichting Basisbibliotheek Noord-Veluwe verzorgt de bibliotheekvoorziening voor de gemeenten Elburg, Epe, Hattem, Heerde en Oldebroek. Bij De Bibliotheek Noord-Veluwe staan ruim 25.000 leden ingeschreven. Zij lenen jaarlijks ongeveer 570.000 boeken en e-books.

Sinds juni 2007 is De Bibliotheek Noord-Veluwe een gecertificeerde bibliotheek. De Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT) toetst als onafhankelijke organisatie de kwaliteit van bibliotheek- en cultuurorganisaties en van programma’s en diensten voor geletterdheid. Een gecertificeerde organisatie voldoet aantoonbaar aan de kwaliteitsnormen van Kwaliteit in Beeld die gelden voor Bibliotheken, Cultuurcentra en Taalhuizen.

De Bibliotheek Noord-Veluwe heeft negen vestigingen, twee uitleenposten en twee uitleenpunten. Leden kunnen boeken, tijdschriften en dvd’s lenen, bezoekers kunnen kranten en tijdschriften lezen en gebruik maken van de computers en wifi.

Leden van de Bibliotheek Noord-Veluwe kunnen gebruik maken van het aanbod van www.onlinebibliotheek.nl (e-books, luisterboeken en tijdschriften). Digitale bronnen zijn voor bezoekers in de vestigingen raadpleegbaar, voor leden zijn de meeste bronnen ook vanuit huis te gebruiken. Het gaat om bijvoorbeeld Bereslim (leuke animatiefilms van bekende prentenboeken) en Theorie.nl (oefenen voor je theorie examen voor auto, bromfiets of motor).

De backoffice van de Bibliotheek Noord-Veluwe ontwikkelt projecten, activiteiten en (nieuwe) diensten op het gebied van lezen, leren, informeren en participeren.

Stichting openbare basisbibliotheek Noord-Veluwe

Stationsstraat 16