Bieb ’t Harde ook op donderdag open!

Gepubliceerd op: 15 december 2023 11:19

Vanaf donderdag 11 januari is de bibliotheek in ’t Harde ook op donderdag open. Dit is mogelijk door samenwerking tussen het Sociaal Financieel Trefpunt en de Bibliotheek Noord-Veluwe.

Het Sociaal Financieel Trefpunt zorgt dat de bibliotheek aan het Centrumplein 6 iedere donderdagmiddag van 14.00 – 17.00 uur geopend is voor bezoekers. Bezoekers kunnen boeken lenen en inleveren en de kranten en tijdschriften lezen. De medewerkers van het Sociaal Financieel Trefpunt staan de bibliotheekbezoekers te woord en lossen indien mogelijk de gestelde vragen op. Daarnaast kunnen alle inwoners met hun vragen op het gebied van welzijn, wonen, zorg en financiën terecht van 15 tot 16 uur bij het Sociaal Financieel Trefpunt.

Er zijn geen medewerkers van de bibliotheek aanwezig op donderdagmiddag. Vragen die echt specifiek over bibliotheekzaken gaan kunnen gesteld worden op de overige openingstijden: iedere maandag, woensdag en vrijdag van 14.00 – 17.00 uur en op zaterdag van 10.00 – 12.00 uur.

Hetty van de Weg, directeur-bestuurder van de Bibliotheek Noord-Veluwe, is verheugd over de samenwerking. “Sinds de verhuizing afgelopen zomer is het aantal bezoekers en uitleningen bij de bibliotheek in ’t Harde flink gestegen. Door deze extra openingstijden op donderdagmiddag bieden we de inwoners van ’t Harde nu op vijf dagen in de week de mogelijkheid om de bibliotheek te bezoeken.”

Hans Stalknecht, voorzitter van de stuurgroep Sociaal Financieel Trefpunt, vindt de samenwerking goed passen bij de doelstelling van het Sociaal Financieel Trefpunt. “Het Sociaal Financieel Trefpunt wil bijdragen aan een samenleving waarin iedereen meedoet, meetelt en omkijkt naar elkaar. Ieder vanuit zijn eigen kracht en vermogen. Ook de bibliotheek wil inwoners ondersteunen bij hun ontwikkeling, dit sluit heel goed op elkaar aan. Door deze samenwerking heeft het Sociaal Financieel Trefpunt nu bovendien een locatie in het winkelcentrum waar inwoners van ’t Harde terecht kunnen met hun vragen in aanvulling op de spreekuren op dinsdagmiddag en woensdagochtend bij ’t Huiken in Elburg.”