Gepubliceerd op: 28 juni 2017 13:06

Hoe zou u reageren als iemand aan uw diepste overtuigingen begon te schudden? Wat zou u doen als uw meest gekoesterde tradities in twijfel werden getrokken?

De uit Pakistan afkomstige Nabeel Qureshi groeide op als moslim in Amerika en vertelt in,'Ik zocht Allah en vond Jezus’, het verhaal van zijn bekering tot het christendom. Hij komt uit een liefdevol islamitisch gezin en kent de Koran uit zijn hoofd.

Hij leeft voor Allah en zijn familie, maar op de universiteit slaat de twijfel toe als hij in aanraking komt met het evangelie van Jezus. Bijzondere dromen, christelijke vrienden en veel studie over de historiciteit van Jezus en de bijbel leiden tot een hartverscheurend dilemma. Moet hij kiezen voor zijn familie en hun religie, keert hij Allah de rug toe en volgt hij Jezus?

Het boek is geschreven met als doel om de muren tussen moslims en niet-moslims neer te halen, door niet islamitische lezers een inkijkje te geven in de manier van denken en beleven van een moslim.

Het biedt diepe inzichten in de islam en in de innerlijke strijd van een moslim die zoekt naar de waarheid en in conflict komt met zijn familie.

Ik vind het een leerzaam, actueel en aangrijpend verhaal.

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Ria Gerritsen, bibliotheekmedewerker

• Schrijver: Nabeel Qureshi