Gepubliceerd op: 17 maart 2018 11:58

Hij is bekend van onder andere televisie, films en strips. Mr. Bean wordt gespeeld door Rowan Atkinson. Hij is een onhandige, egoïstische en vaak vindingrijke persoon die regelmatig in hilarische situaties terechtkomt.

Om uit de problemen te komen moet Mr. Bean steeds originele oplossingen verzinnen, die de lachlust van de kijker wekken. Op elke bladzijde staan drie á vier moppen of raadsels in kaders, die allemaal een andere heldere kleur hebben. De kleur van de letter is meestal diepzwart, maar ook wel eens wit of rood. Sommige moppen zijn vrij lang. Tussen de moppen door staan er grappige stripachtige kleurentekeningen van Mr. Bean in actie.

De lay-out is bijzonder kleurrijk en vrij druk. De moppen zijn (kind)vriendelijk. Ze liggen op het niveau van: Mr. Bean komt bij de tandarts. 'Doet je kies nog pijn?' 'Ik weet het niet,' zegt Mr. Bean, 'de tandarts heeft hem gehouden'

Om de moppenboeken van Mr. Bean moet je gewoon altijd lachen en geschikt voor iedere leeftijd

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Rita van Tongeren – Secretariaat de Bibliotheek Noord-Veluwe

• Redactie : Corinne van Roozendaal Marieke Hoeber