Gepubliceerd op: 2 juli 2019 11:31

De ‘zwijnenbende’, bestaande uit Rein, Hein en Stijn willen voorkomen dat meneer Spekbuik vandaag een wiskundetoets geeft. Niet omdat ze er slecht in zijn, maar omdat Anna en Suzanne het gevraagd hebben.

Rein en Hein zijn tot over hun varkensoren verliefd op hen en trekken al hun wiskunderaadsels uit de kast om de toets te voorkomen. Zou het de zwijnenbende lukken? Leuke verhalende uitgave met grappige groene tekeningen en 49 moeilijke en minder moeilijke rekenraadsels. Voor de raadsels is wat wiskundig inzicht nodig, maar vooral logisch denkwerk. Voor in het boek worden de leden van de bende voorgesteld, vinden we hun strijdlied en een inleiding. Daarna start het verhaal met de rekenraadsels. Elk raadsel is genummerd, achterin zijn de antwoorden te vinden. Leuke, leerrijke uitgave voor kinderen vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Marian de Boer, Bibliotheekmedewerker

• Schrijver: Robert Griesbeck
  • Titel: De zwijnenbende: 49 rekenraadsels voor slimmeriken!
  • Uitgeverij: HipHip
  • Jaar van uitgave: 2018