Gepubliceerd op: 14 maart 2013 03:05

De 16-jarige Meg zit vaak te chatten, waarbij ze soms een andere naam, en daarmee ook een iets andere persoonlijkheid aanneemt. Met één jongen in het bijzonder, chatnaam BeauX, kletst ze altijd heel gezellig. Ze spreken af elkaar in het echt te ontmoeten, maar dan blijkt BeauX 25 jaar ouder te zijn, dan hij had gezegd in de chat. Met moeite ontsnapt Meg aan een aanranding.

Met haar vriend Mark, die ze kent van het circustheater waar ze allebei voor optreden, gaat Meg via internet op zoek naar de echte BeauX. Ze proberen hem in de val te laten lopen. De eerste keer, als de politie erbij is, mislukt dit. Bij een nieuwe poging die Meg en Mark zelf ondernemen, heeft de dader hen door, waardoor het bijna fataal afloopt. Ik vond dit een heel vlot geschreven en spannend boek. Het verhaal wordt chronologisch verteld, waarbij de ontmaskering van de dader van de aanranding goed is weergegeven. Het thema en het taalgebruik (vooral als de chatsessies beschreven worden) zullen voor veel tieners heel herkenbaar zijn. Dit is een leuk boek voor jongeren vanaf 13 jaar.

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!

Rita van Tongeren, medewerker secretariaat

• Schrijver: Joost Heyink