Gepubliceerd op: 14 maart 2013 03:25

In alle vestigingen van de Bibliotheek Noord Veluwe staat een flinke leestafel waar je even rustig kunt aanschuiven om een krant, boek of tijdschrift te lezen onder het genot van een gratis kopje koffie of thee. De bibliotheek heeft heel wat vaste tijdschriftenabonnementen, maar sinds begin van dit jaar treft u op onze leestafel ook een aantal steeds wisselende magazines. Dit aanbod is elke maand anders en zeer gevarieerd.

Zo liggen er glanzende glossy's, bijzondere sportbladen, aparte hobbytijdschriften, inspirerende reismagazines en "human interest" bladen over bekende mensen uit de wereld van de showbusiness. Zelf ga ik altijd graag even zitten met het blad "Joie de Vivre" en waan ik me korte tijd in één van de landen rond de Méditerranée. Met mooie foto's, leuke interviews en boeiende reportages kom je snel in de sfeer van het leven langs de Middellandse Zee. Joie de Vivre is een glossy met een mix van reizen en lifestyle. Allerlei culturele, toeristische, culinaire en praktische facetten van het leven in Spanje, Frankrijk, Turkije of Italië passeren de revue. Leven in een Italiaans klooster, zelf een octopussalade maken of de overstap van reclamevrouw naar wijnboerin: je maakt het allemaal mee aan de leestafel van de bieb, alsof je weer even op vakantie bent. Heerlijk!

Wilt u dit tijdschrift ook zien? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe.

Marieke Kanis, teamleider team 1 bij De Bibliotheek Noord-Veluwe

• Titel: Joie de Vivre