Gepubliceerd op: 4 augustus 2020 09:22

Het boek “De belangrijke encyclopedie van mijn wereld” met als ondertitel “voor nieuwsgierige kinderen die alles willen weten” nodigt uit om het boek te lenen of in te kijken.

Het boek is ingedeeld in verschillende onderdelen:

1. Mijn wereld met onderwerpen zoals: onze aarde, wie ben ik, mijn lijf, mijn hersen, angst is natuurlijk …… en nog meer
  2. De wereld om mij heen met onderwerpen zoals: de tijd, de kalender, veiligheid, wereldkeukens en nog meer
  3. Mensen en hun cultuur gaat over: talen, religies, shoppen, spelletjes en nog meer
  4. De wijde wereld over onder andere diverse werelddelen, bevolking, hoofdsteden en vlaggen
  5. De natuur om ons heen gaat over geisers, rivieren, grotten en te veel om op te noemen
  6. Een reis om de wereld gaat bijvoorbeeld over Uluru, Socotra, Kersteiland

Het boek is voorzien van mooie foto’s en tekeningen en leest als een roman. Dit komt omdat er veel te zien is en de tekst verdeeld is in kleine stukjes.

Als je niet weet wat Uluru is of waar Socotra en Kersteiland liggen kun je dat allemaal te weten komen door dit boek. Het leuke is dat er altijd wel iets in staat wat interessant is. Het maakt niet uit of je een jongen of een meisje bent. Het boek is voor iedereen leuk om te lezen.

Ben je benieuwd naar de inhoud van dit boek kom dan naar de bibliotheek Noord-Veluwe om dit boek te lenen. Als het is uitgeleend kun je het natuurlijk ook reserveren.

Het boek is geschikt vanaf ca. 8 jaar, zelf lezen vanaf ca. 9 t/m 11 jaar. Het boek staat in de bibliotheek bij de J boeken bij “landen en volken”. Het trefwoord is Geografie en de “schrijversnaam” BELA.

Magda Dekker, teamleider ontmoeting en verblijf

• Schrijver: James Mitchem ; Karin Hood ; Marian van der Ster
  • Titel: De belangrijke encyclopedie van mijn wereld