Gepubliceerd op: 19 februari 2021 10:15

Sophie heeft iets vreselijks gedaan. Of niet?

Sophie (29) woont nog bij haar ouders. De sfeer in huis is voortdurend gespannen door de wijze waarop de ouders met Sophie omgaan en haar geen enkele ruimte bieden. Tien jaar geleden heeft ze iets ergs gedaan en hier wordt ze nog dagelijks aan herinnerd. Ze probeert zo normaal mogelijk te leven, maar dit blijkt erg lastig. Ondanks dat iedereen haar schuldig acht, slaat bij haar zelf de twijfel toe. Waarom kan ze zich er toch niks van herinneren…Ze besluit niet langer het gewillige slachtoffer te zijn, maar uit te gaan zoeken wat er al die jaren geleden werkelijk gebeurd is.

‘Stille wateren’ speelt zich af in het heden en verleden en naast Sophie als hoofdpersoon wordt je meegenomen in de gedachten en verhalen van de andere betrokken personages.

Als Sophie bang is hoort ze krekels. Heel veel en steeds meer.

De zoektocht naar de waarheid brengt Sophie en haar omgeving aan het wankelen en zorgt ervoor dat grenzen tussen waan en werkelijkheid vervagen.

Hè, dit was eindelijk weer eens een boek dat ik ’s nachts om 03.00 mijn e-reader weer opende om toch maar even verder te lezen omdat ik zo graag wilde weten hoe het verder ging. Het boek leest makkelijk weg en heeft een onderhuidse spanning wat zorgt dat je door wil lezen.

Het plot zie je enigszins aankomen, maar dan vlak voor het eind een plottwist en geloof me, die zag je niet aankomen!

Eva Nagelkerke is een pseudoniem van de zussen Alexandra en Victoria Nagelkerke. Eerder schreven ze onder de naam Eva Monté de boeken ‘Te koop’ en ‘Zwaartekracht’. ‘Stille wateren’ was mijn eerste boek van dit schrijversduo, maar de andere 2 wil ik ook zeker lezen! Alle genoemde titels zijn te leen bij de Bibliotheek Noord-Veluwe en als e-book te leen via de Online Bibliotheek.

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Janny Bultman, Medewerker klantcontacten/ICT medewerker

• Schrijver: Eva Nagelkerke