Gepubliceerd op: 5 oktober 2021 13:53

Deze week een tip voor alle liefhebbers van natuurfotografie. De serie De mooiste fotolocaties heeft in het deel over Oost-Nederland ook diverse locaties uit onze omgeving. Het hoofdstuk over Gelderland begint met het Drontermeer: de Gelderse Sluis bij Noordeinde, uitzicht vanaf de zomerdijk bij Oosterwolde en de vogelkijkhut bij Elburg.

Daarna volgen nog veel meer mooie locaties op de Noord-Veluwe. Landgoed IJsselvliedt bij Wezep, het Kloosterbos bij Wapenveld, De Dellen en de Renderklippen bij Heerde, het vogelkijkscherm bij Doornspijk, de Tongerense Heide bij Epe en Kroondomein Het Loo bij Emst en Vaassen. Wat wonen we toch in een prachtige omgeving!

Bij iedere locatie staat praktische informatie wat je ter plekke kunt fotograferen, met welke punten je rekening moet houden en concrete fotografietips. Ook staat steeds vermeld welke soorten dieren en planten je in dat gebied kunt vinden. Bij het Drontermeer zijn dat bijvoorbeeld de ijsvogel, de grote keizerlibel en echt duizendguldenkruid. En uiteraard staat het boek vol met prachtige foto’s, alleen de foto’s al maken het boek de moeite van het bekijken waard.

In totaal zijn er 200 verschillende gebieden uit Flevoland, Overijssel en Gelderland in dit boek opgenomen. En voor wie nog meer tips wil zijn er meer delen in deze serie!

Ik vond het erg interessant om door dit boek meer te leren over mijn eigen omgeving en ik heb genoten van de mooie foto’s. Daarom is dit boek ook aan te raden om gewoon vanuit huis te genieten van Oost-Nederland, zonder er met de fotocamera op uit te gaan.

Wil je dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Diana Pater, beleidsadviseur Bibliotheek Noord-Veluwe

• Titel: De mooiste fotolocaties Oost-Nederland: Flevoland, Overijssel, Gelderland
  • Uitgeverij: PIXFACTORY
  • Jaar van uitgave: 2019