Gepubliceerd op: 7 februari 2023 20:23

Nieuw in onze collectie een leuk nieuw wandelboek: Het 4-seizoenenwandelboek van Claudia Baartmans, haar tweede lifestylewandelboek.

In dit boek gaat het er vooral om in welke tijd van het jaar deze routes vooral geschikt zijn om te wandelen. Bijvoorbeeld: wanneer kleurt de kersenbloesem roze, waar kun je in de zomer fijn verkoeling zoeken en wanneer bloeit de heide.

Er wordt geen uitgebreide routebeschrijving gegeven, het zijn voornamelijk bewegwijzerde routes. Bij elke route wordt verteld over de bezienswaardigheden, leuke weetjes en tips voor horeca adresjes waar je jezelf na de inspanning kunt trakteren.

Verder in het boek bijdragen van Helga van Leur over de seizoenen, kledingtips van stylistes en nog veel meer. Ik heb in dit boek mooie plekjes in Nederland gezien en zeker ideeën opgedaan waar ik graag zou willen gaan wandelen.

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Marian de Boer, Bibliotheekmedewerker

• Schrijver: Claudia Straatmans