Gepubliceerd op: 22 maart 2013 05:45

Lifestyle tijdschriften bij de Bibliotheek Noord-Veluwe

Het begrip lifestyle verwoordt een (moderne) manier van leven. Het is een manier die uitdrukking geeft aan wie wij zijn. Dit kan op veel verschillende manieren, want er zijn veel verschillende mensen. Daarom zijn er ook veel verschillende soorten tijdschriften, die zich "lifestyle magazine" noemen. De bibliotheek Noord- Veluwe heeft een rijk gevarieerd aanbod lifestyle tijdschriften.

Zomaar een greep:

- Esta: Lifestyle- en modetijdschrift. Het blad richt zich op vrouwen tussen de 35 en 55 jaar. Onderwerpen in het blad zijn familie, maatschappij, vrije tijd en mode.

- Eva: Christelijk lifestyle- en modetijdschrift voor vrouwen. Biedt artikelen over mode, interieur, levensvragen, relaties, opvoeding, koken, gezondheid, uitgaan.

- Happinez: Mindstyle magazine. Tijdschrift voor mensen die op zoek zijn naar zingeving en verdieping, geestelijk welzijn dus. Het blad laat de lezer kennis maken met onderwerpen op het gebied van levenswijsheid, psychologie en spiritualiteit.

- Seasons: Woon- en lifestyle magazine over buiten leven én buiten wonen. Voor wie van groen, rust en ruimte houdt.

- Men's Health: Men's Health is een lifestyle magazine voor de Nederlandse man. Boordevol met zaken die iedere man wil weten. De artikelen gaan over gezondheid, sport, kleding en seks.

- Santé: een lifestyle tijdschrift met het laatste nieuws over gezondheid, psychologie, sport en ontspanning. Het geeft tips voor een gezond en goed leven. Naast aandacht voor het uiterlijk is er ook ruimte voor psychologie en relaties.

Het is zeker de moeite waard om eens even bij de bibliotheek binnen te stappen en kennis te nemen van het royale tijdschriftenaanbod, niet alleen met lifestylemagazines maar ook met nieuws- en opiniebladen, tijdschriften over wetenschap en techniek, jeugdtijdschriften etc.

Marieke Kanis, teamleider Bibliotheek Noord-Veluwe