Gepubliceerd op: 22 maart 2013 13:00

Een tip over een boek uit onze informatieve collectie voor volwassenen deze keer. Onder siso-code 418.7, bij de boeken over rouwverwerking, is het boek "Troosten, met hoofd, hart en handen" een bijzondere en mooie nieuwe aanwinst.

Theologe Saskia de Jong en Neerlandicus en tekstschrijver Paul Anzion hebben in 7 hoofdwoorden, t.w. Voelen, Worstelen, Uiten, Nabij zijn, Geven, Aanvaarden en Gedenken een prachtig boek samengesteld in woord en beeld over de vele vormen van troost. Waarin bemoediging te vinden is door mooie woorden van dichters, denkers en zangers. En verlichting, door glimpen schoonheid en harmonie, in muziek, kunst en natuur of door de stilte in jezelf. Je vindt er bijzondere interviews die raken en vertellingen over de symboliek van kleuren en bloemen. Elkaar tot troost zijn, dat is waar het om gaat volgens de schrijvers, en ons daarbij verbonden voelen door iets wat de werkelijkheid van alledag overstijgt.

Door zijn vormgeving, kleur en de enorm rijke inhoud is dit een hel mooi boek om steeds even op te pakken om je te laten inspireren en .... troosten. Een beauty en aanrader!

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!

Ankie van der Lende, Medewerker Klantencontacten Bibliotheek Noord Veluwe

• Schrijver: Saskia de Jong en Paul Anzion