Gepubliceerd op: 4 juli 2013 15:32

Onlangs maakte ik samen met mijn dochter een stedentrip naar Stockholm. Daarbij heb ik veel plezier gehad van de Capitool-reisgids “Stockholm”. Na een stukje geschiedenis worden de bezienswaardigheden van de stad beschreven, verdeeld over de wijken.

Er staan drie wandelingen in, maar je kunt ook gebruik maken van het openbaar vervoer met de handige kaart op de achterflap. Verder tips over hotels, restaurants, winkelen en uitgaan. Het sterkste punt van deze gids vind ik de vele afbeeldingen: kleurenfoto’s, tekeningen van opengewerkte gebouwen, plattegronden etc. Deze Stockholm-gids bezorgt je pret vooraf, is handig tijdens het verblijf en laat je ook nog eens lekker nagenieten van alles wat je hebt gezien en gedaan.

De Bibliotheek Noord-Veluwe heeft nog tal van andere Capitool-gidsen, zowel over steden (Amsterdam,Berlijn, Milaan e.a), landen en landstreken, maar ook over wijnen van de wereld en wilde bloemen!

Over Stockholm heeft de Bibliotheek Noord-Veluwe ook de reisgids “100% Stockholm” (met zes wandelingen) en de Groene gids weekend “Stockholm”, waarin ook aandacht is voor stedenbouw en Zweeds design.

Wilt u deze boeken ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!

Harmien Hulleman, medewerker klantcontacten

• Schrijver: Sandell, kaj