Gepubliceerd op: 29 augustus 2013 10:00

In dit indrukwekkende waargebeurde boek vertelt Anita Moorjani, geboren in Singapore en opgegroeid in Hong Kong, hoe haar lichaam een ruim vier jaar durend gevecht tegen kanker aan het verliezen was. Terwijl haar organen er één voor één mee stoppen en Anita in een coma wegzakt, krijgt ze een buitengewone bijna-doodervaring (BDE), waarbij ze haar leven in alle helderheid doorziet. Ze krijgt de kans om tegen alle verwachtingen in terug te keren in haar door kanker verwoeste lichaam en een onvoorstelbare genezing te ervaren.

In de tijd erna beseft ze dat ze haar verhaal met de wereld wil delen, omdat haar ervaring en boodschap anderen zou kunnen raken en hoop zou kunnen brengen. In het voorwoord van haar boek zegt ze hierover: “Ik beweer niet dat ik universele of wetenschappelijke waarheden in pacht heb of dat ik iemands spirituele goeroe wil zijn. Ik probeer ook niet weer een nieuwe religie of een nieuw geloof van de grond te krijgen. Het is mijn enige doel om te helpen, niet om te overtuigen”.

Het boek is opgebouwd uit 3 delen. In deel 1 vertelt Anita over haar geschiedenis, hoe ze is opgegroeid op het kruispunt van verschillende culturen met hun verschillende en vaak tegenstrijdige overtuigingen, hoe dit haar gevormd heeft en hoe het haar angsten heeft gevoed. Deel 2 gaat diep in op haar BDE, wat ze destijds ervoer en begreep, en op wat er vervolgens gebeurde, haar genezing van kanker en de zoektocht naar haar nieuwe plaats in de wereld,

In deel 3 beschrijft ze wat ze nu weet over genezen. Haar voorwoord eindigt met de woorden: “Door mijn ervaring en inzichten te delen wil ik de vonk van grootsheid die in jou zit, laten ontbranden. Ik hoop dat je van elke dag van je reis geniet en net zoveel van het leven gaat houden als ik tegenwoordig doe!”

De toon van het boek pakte me gelijk door het warme en gloedvolle voorwoord van een groot bewonderaar van Anita, dr. Wayne W. Dyer. Het is een boeiend boek om te lezen door de intensiteit van het onderwerp, het waar-gebeurd-zijn en de levendige vertelvorm.

Deel 3 verraste me door de oneindig mooie, rijke en wijze levensinhouden.

Meer informatie over de schrijfster en haar leven is te vinden op: www.anitamoorjani.com

Wilt u dit boek ook lezen? U vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Ankie van der Lende; Medewerker Klantencontacten

• Schrijver: Anita Moorjani