Bieptip 412

Gepubliceerd op: 7 september 2021 13:52

Oma Luchtbuks Alleen de titel al maakte me nieuwsgierig! Oma Luchtbuks….een kinderboek. Eerst zien, dan geloven. Het boek gaat over Lina. Ze is negen jaar (bijna tien) en ze heeft ouders die heel erg druk zijn. Lina voelt zich vaak een beetje te veel, ze heeft voor elke dag een oppas en haar ouders ziet ze maar weinig.

Voor haar tiende verjaardag gaat Lina met haar moeder naar Parijs, tenminste.....dat is het plan totdat haar moeder te horen krijgt dat ze een belangrijke prijs heeft gewonnen. Die prijs wordt uitgereikt in Zuid-Frankrijk en Lina mag niet mee. Haar vader gaat naar Amerika voor zijn werk en Lina wordt ondergebracht bij oma Maria, de moeder van haar vader, die ze nog nooit heeft gezien.

Maria woont op een camping met een aantal bonte figuren, een graaf, een ruwharige teckel, de campingbaas. Op de camping gebeuren vreemde dingen. Prullenbakken vliegen in de brand, er wordt met hagel geschoten en in het geheim vergaderd.

Wanneer oma Maria besluit dat Lina naar huis moet omdat het te gevaarlijk is op de camping, komt het bericht dat Dorothé, de moeder van Lina, verdwenen is. Het bonte gezelschap zet koers richting Zuid-Frankrijk om Dorothé terug te vinden.

Een dolkomisch avontuur volgt. Zal de moeder van Lina teruggevonden worden?

De illustraties in dit boek zijn van Els van Egeraat. Barbara Scholten heeft meerdere boeken geschreven waaronder: De woonbootbende, Voetbalgekke meiden, Vriendschap en vloggers. Al deze boeken kun je vinden bij de Bibliotheek Noord-Veluwe.

Wil jij dit boek ook lezen? Je vindt het bij de Bibliotheek Noord-Veluwe!
Biebtipper: Patricia, Medewerker klantcontacten & Leesconsulent

• Titel: Oma Luchtbuks