Aangepaste openingstijden

Tijdens de schoolvakanties hebben een aantal vestigingen aangepaste openingstijden en zijn er een aantal miniservicepunten gesloten.
Kijk op deze pagina voor alle informatie.

Drukbezochte workshop 3D pen van de bieb

Gepubliceerd op: 28 mei 2024 14:30

De 3D pen workshop van de Bibliotheek Noord-Veluwe op het Kunstfestival in Hattem is zeer drukbezocht! Maar liefst 65 kinderen gebruikten de 3D pen om een mooie creatie te maken.

De Bibliotheek Noord-Veluwe was van 12 – 16 uur aanwezig bij het Kunstfestival in Hattem. Bij de workshop met de 3D pen konden kinderen de hoofdpersoon uit hun favoriete boek namaken of zelf een creatie ontwerpen. Er werden prachtige creaties gemaakt. Van brillen tot vlinders, Eifel torens en een zelf getekend voetbalshirt. De creativiteit was groot.

Ook voor veel volwassenen was de 3D pen nieuw. 'Wat leuk, ik heb dit nog nooit gezien' was een veelvoorkomende uitspraak. Evenals ‘Wat leuk dat de bibliotheek dit ook doet!’.

Met een 3D pen kan getekend worden alsof het een echte pen is. De lijnen die met de 3D pen getekend worden komen er vloeibaar uit en worden vervolgens hard. De getekende afbeeldingen kun je daarna gewoon vastpakken. Vanuit een platte tekening wordt op deze manier een 3D creatie gemaakt!