Aangepaste openingstijden

Tijdens de schoolvakanties hebben een aantal vestigingen aangepaste openingstijden en zijn er een aantal miniservicepunten gesloten.
Kijk op deze pagina voor alle informatie.

Drukke eerste week nieuwe bieb ’t Harde

Gepubliceerd op: 17 juli 2023 10:12

Op de eerste zaterdag dat de bibliotheek in ’t Harde geopend is lopen vele bezoekers binnen. “Verbazingwekkend druk, superleuk” zegt Els, de vaste medewerker op vrijdag en zaterdag in de bibliotheek.

“Veel marktbezoekers lopen even binnen om te vertellen dat ze het fijn vinden dat de bibliotheek nu ook op zaterdag geopend is, ze komen niet eens allemaal om al boeken te lenen.” Els hoort de enthousiaste reacties van de bibliotheekleden met plezier aan. “De leden zijn blij dat we nu in het centrum zitten en vinden de bibliotheek een moderne inrichting hebben, gezellig met een fijne sfeer.”.

Een vrouw die boeken aan het uitzoeken is, zegt spontaan dat met de koffie en de zitjes de bibliotheek echt uitnodigend is om lekker te gaan zitten. Dat gebeurt ook deze zaterdag, aan de krantentafel bespreken enkele mannen het nieuws, in het nieuwe zitje zitten drie kinderen, broers en zus, rustig te lezen in de net uitgezochte boeken en tijdschriften.

Voor de bezoekers die boeken komen lenen is het even wennen. “Het is even zoeken waar alles staat, maar het ziet er leuk uit”. Voor enkele bezoekers is de bibliotheek nu net wat verder weg, maar over het algemeen is iedereen blij met de nieuwe plek in het winkelcentrum. Zo kunnen ze hun bibliotheekbezoek en boodschappen doen makkelijk combineren.

Er blijken bijna 1.000 boeken uitgeleend te zijn in de eerste week op de nieuwe plek aan het Centrumplein. Daaruit blijkt dat de bibliotheekleden de bibliotheek al goed weten te vinden!