Gratis training digitale overheid voor inwoners Heerde

Gepubliceerd op: 2 november 2023 14:43

De gemeente Heerde biedt haar inwoners een gratis training omgaan met de digitale overheid aan. De training wordt gegeven door de Bibliotheek Noord-Veluwe. De overheid doet steeds meer via het internet en ook jij kunt daar gebruik van maken. Of het nu gaat om het aanvragen van huurtoeslag, het aanvragen van zorg of het doorgeven van een verhuizing.

De training bestaat uit vier bijeenkomsten. Je leert een DigiD aanvragen en gebruiken, informatie te vinden op websites van de gemeente, pensioenfonds, zorgverzekeraar en andere (overheids)organisaties en in te loggen op de persoonlijke omgeving van deze websites. Ook leer je hoe je online toeslagen kunt aanvragen.

Het is nodig dat deelnemers al enige ervaring hebben in het omgaan met de computer en internet. Je moet kunnen werken met het toetsenbord en de muis, je moet thuis internet hebben en een e-mailadres hebben. Is dat niet het geval dan kun je beter meedoen aan de gratis basistraining die begint op 5 maart.

Meer informatie over de training en aanmelden kan via onderstaande knop, via de servicebalie of telefonisch via 0578-692088 (bibliotheek Heerde).

De training is op dinsdagochtend en gaat van start op 16 januari. De training wordt gegeven bij de bibliotheek in Heerde.

Deelnemers moeten zelf een laptop of tablet meenemen.

Aanmelden kan tot 2 januari. Maar vol = vol, het aantal plekken is beperkt.

Meer informatie/aanmelden