Aangepaste openingstijden

Tijdens de schoolvakanties hebben een aantal vestigingen aangepaste openingstijden en zijn er een aantal miniservicepunten gesloten.
Kijk op deze pagina voor alle informatie.

Publiek geniet van meesterverteller Henk Vaessen

Gepubliceerd op: 22 maart 2024 14:45

Henk Vaessen heeft op 21 maart bij de Zwikmeule in Oldebroek een lezing gegeven over zijn boeken. Henk Vaessen is geboren en getogen in Oldebroek. Hoewel hij inmiddels het dorp heeft verlaten is hij nog altijd met zijn geboorteplaats verbonden door vele herinneringen, familie en kennissen. Henk is een meesterverteller! En daar kon het publiek donderdagavond volop van genieten.

Met een mooie mix van ernst en humor gaf Henk Vaessen vanuit zijn christelijke visie antwoord op vragen hoe om te gaan met heftige dingen in je leven. In zijn boeken ‘Piel de heilige’, ‘Stille finale’ en ‘De zevende golf’ krijgen de hoofdpersonen allemaal te maken met traumaverwerking.

Henk Vaessen is inspirerend en hartelijk. Hij gaf het betrokken en nieuwsgierige publiek het nodige mee om over na te denken. Hoe kun je traumatische ervaringen kwijtraken? Niet door het weg te drukken en te verzwijgen, maar door confrontatie aan te gaan…

Henk stimuleerde zijn publiek om zelf ook eigen herinneringen op te schrijven. Gewoon beginnen, dan komen er steeds meer waardevolle herinneringen bij en schrijf je je eigen boek. Alles wat je weet mag je gebruiken, als het maar realistisch is. Ieder mens heeft zijn verhaal!

Het publiek werd bovendien getrakteerd op een aantal gedichten. Bijzonder is vooral het gedicht over de Hollanderstraat in Oldebroek, waar altijd wat te beleven was door de kleurrijke bewoners. Ook werden waardevolle herinneringen opgehaald aan Oldebroek. Humor en ernst wisselden elkaar af.
Van de mogelijkheid om boeken te kopen werd veel gebruik gemaakt.

De gezellige en gemoedelijke avond werd afgesloten met een luid en welverdiend applaus. De lezing van Henk Vaessen werd georganiseerd door Kulturhus de Talter en de Bibliotheek Noord-Veluwe.