Aangepaste openingstijden

Tijdens de schoolvakanties hebben een aantal vestigingen aangepaste openingstijden en zijn er een aantal miniservicepunten gesloten.
Kijk op deze pagina voor alle informatie.

Trotse computercursisten ontvangen certificaat van wethouder Brouwer

Gepubliceerd op: 28 februari 2024 16:45

Wethouder Margriet Brouwer heeft woensdagochtend certificaten uitgereikt aan de deelnemers van de computercursus bij de bibliotheek in Hattem. Gemeente Hattem heeft deze cursus over basisfuncties van de computer en veilig internetgebruik aangeboden aan de deelnemers.

Wethouder Brouwer feliciteerde de deelnemers en overhandigde hen niet alleen het certificaat maar ook een bosje bloemen namens de gemeente. De wethouder gaf aan dat ze verheugd is dat de groepen voor de computercursus bij de bibliotheek steeds weer vol zitten. Ze vindt het belangrijk dat de inwoners goed en veilig met de computer kunnen omgaan. Een van de cursisten bedankte de wethouder dat de gemeente dit mogelijk maakt. Ze gaf aan dat het heel belangrijk is dat de gemeente hiervoor zorgt.

Een aantal van de cursisten nam voor de twee maal deel aan de basiscursus. Ze zijn, zoals ze zelf zeggen, nu klaar voor de volgende stap: volgende week beginnen ze met de cursus DigiSterker – omgaan met de e-overheid. Andere deelnemers gaan nog een keer de basiscursus volgen of zoeken verdieping via de gratis SeniorWeb trainingen die via de website van de bibliotheek te volgen zijn.

De deelnemers zijn trots op wat ze allemaal geleerd hebben. “Ik heb nu zelf iets besteld via internet, en dat lukte!”, vertelde een van de deelnemers, een ander voegde daaraan toe “En mij lukte het om via internet een afspraak in te plannen bij een organisatie. Dat durfde ik eerder nooit.”
Trainers Jacqueline en Robert zijn blij met de vooruitgang van de cursisten. “We zien de deelnemers groeien. Ze zijn zo trots dat ze zelfstandiger zijn geworden. Ze hebben echt meer zelfvertrouwen. En het werken in een groep is voor de deelnemers ook altijd prettig. We zien dat ze elkaar ook helpen mochten ze een keer ergens niet uit komen. En bij de koffiepauze is het ook gewoon gezellig.”

Omgekeerd zijn de deelnemers ook blij met de trainers. “Ze hebben heel veel geduld met ons en hebben ons veel geleerd.”

De cursus wordt enkele malen per jaar gegeven door medewerkers van de bibliotheek. Bij de cursus leren de deelnemers basisfuncties van de computer gebruiken, zoals typen, tekst aanpassen, e-mailen en kopen op internet. Aan het einde van de cursus wordt aandacht besteed aan veilig internet gebruik, zoals het herkennen van (on)veilige websites, sterke wachtwoorden kiezen en waar je op moet letten bij online betalen.

Op 10 april gaat opnieuw een gratis basiscursus van start in Hattem.

Aanmelden is mogelijk tot 2 april, maar vol = vol, het aantal plekken is beperkt.

Aanmelden kan bij de servicebalie in de bibliotheek, telefonisch via 038-4448525 (bibliotheek Hattem) of via onderstaande knop.